REGULAMIN SKLEPU 2023
​
Regulamin Sklepu internetowego tymoszewiczdesign.pl
Poniżej przedstawiamy Regulamin naszego Sklepu internetowego tymoszewiczdesign.pl, stanowiÄ…cy podstawÄ™ wszystkich usÅ‚ug Å›wiadczonych przez MartÄ™ Tymoszewicz-Bednarz prowadzÄ…cÄ… dziaÅ‚alność gospodarczÄ… pod firmÄ…: MARTA TYMOSZEWICZ-BEDNARZ ATELIER - FITNESS COACHING-DESIGN, REGON: 320076410, NIP: 8522109148 , adres: ul. WaloÅ„ska 9/153 50-413 WrocÅ‚aw . Za pomocÄ… tymoszewiczdesign.pl oferujemy każdemu użytkownikowi indywidualny proces zakupów i korzystania z usÅ‚ug dopasowany do jego zainteresowaÅ„ i potrzeb. Na wasalaa.com sprzedajemy artykuÅ‚y marki Wasalaa.com. Produkty Wasalaa obejmujÄ… wszystkie produkty oferowane na stronie wasalaa.com.
Ponadto informujemy, że 1 stycznia 2023 r. wejdzie w życie nowy, poniższy, Regulamin Sklepu internetowego wasalaa.com, który zastÄ…pi dotychczasowy Regulamin Sklepu internetowego wasalaa.com. Jest to m. in. spowodowane nadchodzÄ…cymi zmianami w polskim prawie (w tym w szczególnoÅ›ci w Ustawie o Prawach Konsumenta) zwiÄ…zanymi z implementacjÄ…:
-
Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/770 z 20 maja 2019 r., zwanej powszechnie DyrektywÄ… CyfrowÄ…,
-
Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/771 z dnia 20 maja 2019 r., zwanej powszechnie DyrektywÄ… TowarowÄ…,
-
Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r., zwanej powszechnie DyrektywÄ… Omnibus.
I. Definicje
-
Formularz kontaktowy - formularz umożliwiający Klientowi kontakt z Usługodawcą i uzyskanie pomocy dostępny pod adresem https://wasalaa.com/pl/contact;
-
Funkcjonalność - zdolność Treści cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;
-
Integracja - połączenie TreÅ›ci Cyfrowej lub z elementami Åšrodowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodnoÅ›ci z UmowÄ… o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej;
-
Interoperacyjność - zdolność TreÅ›ci cyfrowej do wspóÅ‚dziaÅ‚ania ze sprzÄ™tem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystanie z TreÅ›ci cyfrowej;
-
Klient – i) osoba fizyczna, w tym Konsument i PrzedsiÄ™biorca na prawach konsumenta, która posiada zdolność do czynnoÅ›ci prawnych i/lub ukoÅ„czyÅ‚a co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukoÅ„czenia przez tÄ™ osobÄ™ 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego, a także ii) osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie bÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której przepisy szczególne przyznajÄ… zdolność prawnÄ…, która korzysta lub zamierza korzystać ze Sklepu Internetowego, w tym w szczególnoÅ›ci która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
-
Konsument – osoba fizyczna dokonujÄ…ca z UsÅ‚ugodawcÄ…, czynnoÅ›ci prawnej niezwiÄ…zanej bezpoÅ›rednio z jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ… lub zawodowÄ…;
-
Kompatybilność - wspóÅ‚dziaÅ‚anie TreÅ›ci cyfrowej, ze sprzÄ™tem komputerowym lub oprogramowaniem, które sÄ… zazwyczaj używane do korzystania z TreÅ›ci cyfrowej, bez koniecznoÅ›ci ich przeksztaÅ‚cania;
-
Newsletter - udostÄ™pniana przez UsÅ‚ugodawcÄ™ za poÅ›rednictwem serwisu informacja handlowa przeznaczona bezpoÅ›rednio lub poÅ›rednio do promowania Towarów, TreÅ›ci cyfrowych, usÅ‚ug lub wizerunku UsÅ‚ugodawcy lub innych podmiotów wspóÅ‚pracujÄ…cych z UsÅ‚ugodawcÄ…;
-
PrzedsiÄ™biorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna, zawierajÄ…ca umowÄ™ bezpoÅ›rednio zwiÄ…zanÄ… z jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ…, gdy z treÅ›ci tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikajÄ…cego w szczególnoÅ›ci z przedmiotu wykonywanej przez niÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, udostÄ™pnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej;
-
Regulamin – niniejszy Regulamin okreÅ›lajÄ…cy ogólne warunki sprzedaży przy wykorzystaniu Å›rodków porozumiewania siÄ™ na odlegÅ‚ość oraz zawierania Umów o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowych przy wykorzystaniu Å›rodków porozumiewania siÄ™ na odlegÅ‚ość oraz zasady Å›wiadczenia usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… w ramach Sklepu internetowego;
-
Sklep internetowy lub Sklep – funkcjonalność serwisu internetowego dostÄ™pnego pod adresem wasalaa.com, za poÅ›rednictwem którego Klient może w szczególnoÅ›ci zÅ‚ożyć Zamówienie (kupić Towary, zawrzeć UmowÄ™ o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej)
-
Sklep stacjonarny - punkt UsÅ‚ugodawcy stanowiÄ…cy część sieci handlowej pod markÄ… wasala.com, znajdujÄ…cy siÄ™ na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w którym Klient może odebrać Towar kupiony w Sklepie Internetowym;
-
Środowisko cyfrowe - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta w celu uzyskania dostępu do Treści cyfrowej w celu korzystania z nich;
-
Towar – rzecz ruchoma/produkt prezentowany w Sklepie internetowym bÄ™dÄ…cy przedmiotem Umowy sprzedaży;
-
Treść cyfrowa - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, tj. np. treści marketingowe i informacje handlowe (Newsletter, e-mail marketing, komunikacja za pośrednictwem WhatsApp lub innego komunikatora);
-
Umowa sprzedaży lub Umowa – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiÄ™dzy UsÅ‚ugodawcÄ… a Klientem, z wykorzystaniem Å›rodków porozumiewania siÄ™ na odlegÅ‚ość - w Sklepie Internetowym lub ii) bez korzystania ze Å›rodków porozumiewania siÄ™ na odlegÅ‚ość - w Sklepie stacjonarnym;
-
Umowa o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej - umowa, na mocy której UsÅ‚ugodawca zobowiÄ…zany jest do dostarczenia Konsumentowi lub PrzedsiÄ™biorcy na prawach konsumenta TreÅ›ci cyfrowej;
-
UsÅ‚ugodawca – wÅ‚aÅ›ciciel Sklepu: Patrycja WÄ…sala-Oponowicz prowadzÄ…ca dziaÅ‚alność gospodarczÄ… pod firmÄ…: Wasala Patrycja WÄ…sala-Oponowicz, REGON: 385966879, NIP: 8661719790, adres: Sikorskiego 17, 28-200 Staszów;
-
Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827 z późn. zm.);
-
Ustawa o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… - ustawa z 18 lipca 2002 r. o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
-
Ustawa KC lub k.c. lub Kodeks cywilny - ustawa z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm);
-
Ustawa o prawie autorskim - ustawa z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r., Nr 24, poz. 83 z późn. zm.);
-
Zamówienie – oÅ›wiadczenie woli Klienta, zmierzajÄ…ce bezpoÅ›rednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odlegÅ‚ość za poÅ›rednictwem Sklepu Internetowego, okreÅ›lajÄ…ce rodzaj i/lub liczbÄ™ Towaru i/lub Kodu aktywacyjnego i/lub TreÅ›ci cyfrowych i/lub UsÅ‚ug cyfrowych oraz inne treÅ›ci przewidziane prawem.
II. Postanowienia ogólne
-
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ…. Sklep internetowy, dziaÅ‚ajÄ…cy pod adresem https://wasalaa.com/, prowadzony jest przez PatrycjÄ™ WÄ…sala-Oponowicz prowadzÄ…cÄ… dziaÅ‚alność gospodarczÄ… pod firmÄ…: Wasala Patrycja WÄ…sala-Oponowicz, REGON: 385966879, NIP: 8661719790, adres: Sikorskiego 17, 28-200 Staszów.
-
Niniejszy Regulamin okreÅ›la w szczególnoÅ›ci zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostÄ™pnego pod adresem wasalaa.com, który umożliwia Klientom:
-
dokonywanie rejestracji i korzystania z konta Klienta w ramach Sklepu internetowego;
-
skÅ‚adanie drogÄ… elektronicznÄ… ZamówieÅ„;
-
kontrolowanie i zarzÄ…dzanie Zamówieniami;
-
zawieranie Umów sprzedaży Towarów;
-
uzyskanie informacji o Towarach i Treściach cyfrowych dostępnych w Sklepie internetowym;
-
komunikacjÄ™ dotyczÄ…cÄ… Towarów, TreÅ›ci cyfrowych oraz aktywnoÅ›ci w Sklepie internetowym;
-
wypełnianie i przesyłanie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Towaru lub Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej zawartej w Sklepie Internetowym z wykorzystaniem udostępnionego przez Usługodawcę Formularza kontaktowego;
-
wypełnianie i przesyłanie Usługodawcy zgłoszenia reklamacyjnego dotyczącego dostarczonej mu Treści cyfrowej lub Towaru nabytego w Sklepie Internetowym oraz w Sklepie stacjonarnym z wykorzystaniem udostępnionego przez Usługodawcę Formularza kontaktowego.
-
-
Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem speÅ‚nienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient podstawowych wymagaÅ„ technicznych: i) urzÄ…dzenie (komputer, laptop tablet, smartfon bÄ…dź inne urzÄ…dzenie obsÅ‚ugujÄ…ce protokóÅ‚ HTTPS) podłączone do Internetu, ii) przeglÄ…darka internetowa w wersji wspieranej przez producentów przeglÄ…darki oraz systemu operacyjnego urzÄ…dzenia, z włączonÄ… obsÅ‚ugÄ… JavaScript i Cookies.
-
W celu korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
-
Zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa Wasalaa.com zastrzega sobie możliwość ograniczenia Å›wiadczenia usÅ‚ug za poÅ›rednictwem Sklepu internetowego dla osób, które nie ukoÅ„czyÅ‚y wieku 18 lat, chyba że zostaÅ‚a udzielona zgoda ich przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego. W takim przypadku potencjalni Klienci zostanÄ… o powyższym powiadomieni i poproszeni o przedstawienie stosownej zgody, o której mowa w zdaniu poprzedzajÄ…cym.
-
Klienci mogÄ… uzyskać dostÄ™p do Regulaminu w każdym czasie za poÅ›rednictwem odsyÅ‚acza zamieszczonego na stronie gÅ‚ównej serwisu wasalaa.com oraz pobrać go i sporzÄ…dzić wydruk.
-
O ile inne postanowienia Regulaminu nie stanowiÄ… inaczej, prawa wyłączne do treÅ›ci udostÄ™pnianych w Sklepie internetowym, w szczególnoÅ›ci prawa autorskie w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim, oznaczenia Sklepu Internetowego, znaki towarowe UsÅ‚ugodawcy oraz producentów Towarów, TreÅ›ci cyfrowych i innych dostÄ™pnych w Sklepie internetowym, wchodzÄ…ce w ich skÅ‚ad elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych oraz inne prawa wÅ‚asnoÅ›ci intelektualnej podlegajÄ… ochronie prawnej i przysÅ‚ugujÄ… ich wÅ‚aÅ›cicielom, UsÅ‚ugodawcy lub podmiotom, z którymi UsÅ‚ugodawca zawarÅ‚ stosowne umowy. Korzystanie z wszelkich treÅ›ci udostÄ™pnianych w Sklepie internetowym, w szczególnoÅ›ci ich powielanie i rozpowszechnianie, dozwolone jest jedynie w zakresie wynikajÄ…cym z przepisów prawa, w szczególnoÅ›ci w ramach dozwolonego użytku osobistego.
III. Zawarcie Umowy sprzedaży i dostawa Towarów
-
Rejestracja w ramach Sklepu internetowego jest opcjonalna. Klient może zÅ‚ożyć Zamówienie bez dokonania rejestracji w Sklepie, po zapoznaniu siÄ™ z Regulaminem i jego akceptacji.
-
Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Sklepie internetowym.
-
Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
-
UsÅ‚ugodawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostÄ™p do części lub caÅ‚oÅ›ci zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególnoÅ›ci, gdy Klient:
-
podaÅ‚ w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdÄ…, niedokÅ‚adne lub nieaktualne, wprowadzajÄ…ce w błąd lub naruszajÄ…ce prawa osób trzecich,
-
dopuÅ›ciÅ‚ siÄ™ za poÅ›rednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególnoÅ›ci dóbr osobistych innych klientów sklepu internetowego,
-
dopuÅ›ci siÄ™ innych zachowaÅ„, które zostanÄ… uznane przez UsÅ‚ugodawcÄ™ za zachowania niezgodne z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzÄ…ce w dobre imiÄ™ UsÅ‚ugodawcy.
-
-
W celu zapewnienia bezpieczeÅ„stwa przekazu komunikatów i danych w zwiÄ…zku ze Å›wiadczonymi w ramach Sklepu internetowego usÅ‚ugami, Sklep internetowy podejmuje Å›rodki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeÅ„stwa Å›wiadczonych usÅ‚ug, w szczególnoÅ›ci Å›rodki sÅ‚użące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyÅ‚anych w Internecie.
-
Klient zobowiÄ…zany jest w szczególnoÅ›ci do:
-
korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiÄ…zujÄ…cego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
-
niedostarczania i nieprzekazywania treÅ›ci zabronionych przez przepisy prawa, np. treÅ›ci propagujÄ…cych przemoc, zniesÅ‚awiajÄ…cych lub naruszajÄ…cych dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
-
korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakÅ‚ócajÄ…cy jego funkcjonowania, w szczególnoÅ›ci poprzez użycie okreÅ›lonego oprogramowania lub urzÄ…dzeÅ„,
-
niepodejmowania dziaÅ‚aÅ„ takich jak: rozsyÅ‚anie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
-
korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla UsÅ‚ugodawcy,
-
korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
-
-
Informacja o dostępności Towaru jest każdorazowo podawana przy Towarze lub w trakcie kontaktu z Klientem.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży oraz Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej
-
W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.wasalaa.com i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie Sklepu internetowego.
-
Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
-
W trakcie skÅ‚adania Zamówienia – do momentu naciÅ›niÄ™cia przycisku potwierdzajÄ…cego zÅ‚ożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować siÄ™ wyÅ›wietlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostÄ™pnymi na stronie Sklepu internetowego.
-
Po podaniu przez Klienta korzystajÄ…cego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbÄ™dnych danych, wyÅ›wietlone zostanie podsumowanie zÅ‚ożonego Zamówienia. Podsumowanie zÅ‚ożonego Zamówienia bÄ™dzie zawierać m. in. opis wybranych Towarów lub usÅ‚ug, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.
-
W celu wysÅ‚ania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treÅ›ci Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiÄ…zkowe oraz naciÅ›niÄ™cie przycisku potwierdzajÄ…cego zÅ‚ożenie Zamówienia.
-
Informacje o Towarach, TreÅ›ciach cyfrowych podane w Sklepie internetowym, w szczególnoÅ›ci ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowiÄ… zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. WysÅ‚anie przez Klienta Zamówienia stanowi oÅ›wiadczenie woli zawarcia z UsÅ‚ugodawcÄ… Umowy sprzedaży, zgodnie z treÅ›ciÄ… Regulaminu. Po zÅ‚ożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierajÄ…cÄ… wszystkie istotne elementy Zamówienia. UmowÄ™ sprzedaży traktuje siÄ™ za zawartÄ… z momentem otrzymania przez Klienta wiadomoÅ›ci e-mail, o której mowa powyżej. WysÅ‚anie przez Klienta adresu e-mail podczas zapisu na Newsletter oraz wyrażenie wszelkich niezbÄ™dnych zgód podczas takiego zapisu, stanowi oÅ›wiadczenie woli zawarcia z UsÅ‚ugodawcÄ… Umowy o dostarczenie TreÅ›ci cyfrowej. UmowÄ™ o dostarczenie TreÅ›ci cyfrowej traktuje siÄ™ za zawartÄ… z momentem otrzymania od Klienta wiadomoÅ›ci e-mail, o której mowa powyżej oraz wyrażeniu zgód o których mowa powyżej.
-
Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
-
Klienci mogÄ… uzyskać dostÄ™p do Regulaminu w każdym czasie za poÅ›rednictwem odsyÅ‚acza zamieszczonego na stronie gÅ‚ównej serwisu www.wasalaa.com oraz pobrać go i sporzÄ…dzić jego wydruk.
-
Klient ma możliwość wpisania kodu rabatowego, kodu uzyskanego w ramach zwrotu w Sklepie stacjonarnym, w ramach karty podarunkowej lub e-vouchera, jeÅ›li taki posiada, zaznaczajÄ…c pole o nazwie „Mam kod rabatowy”. NastÄ™pnie, po wpisaniu takiego kodu i klikniÄ™ciu w przycisk „Użyj” cena odpowiednio ulegnie modyfikacji.
-
Klient ma możliwość użycia jednoczeÅ›nie jednego kodu, o którym mowa w ust. 9 powyżej. Kody nie łączÄ… siÄ™.
V. Dostawa
-
Dostawa zamówionych Towarów na terenie Polski realizowana jest za poÅ›rednictwem: DHL/DPD/Paczkomaty InPost/ Kurier Inpost. Dostawa zamówionych Towarów przy wysyÅ‚kach zagranicznych realizowana jest za poÅ›rednictwem firmy kurierskiej: UPS.
-
Dostawa Towarów jest ograniczona do terenu objÄ™tego granicami Unii Europejskiej.
-
W przypadku zÅ‚ożenia Zamówienia na zakup Towaru, dostawa Towaru zostanie zrealizowana nie później niż w terminie 30 dni liczÄ…c od dnia, w którym zostaÅ‚a zawarta Umowa sprzedaży, o ile w wiadomoÅ›ci e-mail, przesÅ‚anej przez UsÅ‚ugodawcÄ™ lub w wyniku odrÄ™bnych, bezpoÅ›rednich uzgodnieÅ„ Klienta i UsÅ‚ugodawcy nie ustalono inaczej.
-
Dostawa odbywa siÄ™ i) pod adres, ii) do samoobsÅ‚ugowego automatu wydajÄ…cego paczki, lub iii) do Sklepu stacjonarnego wskazanego przez Klienta w trakcie skÅ‚adania Zamówienia.
-
W przypadku wyboru dostawy do Sklepu stacjonarnego magazyn zewnÄ™trzny skompletuje zamówienie i dostarczy je do sklepu WASALAA, który znajduje siÄ™ przy ul. Mokotowskiej 28, róg Chopina 7, 00-558 Warszawa. ObsÅ‚uga Sklepu stacjonarnego skontaktuje siÄ™ z Klientem drogÄ… smsowÄ…. Zamówienie z odbiorem osobistym bÄ™dzie czekaÅ‚o na odbiór 8 dni roboczych. Jeżeli nie zostanie odebrane w tym czasie - wróci do magazynu zewnÄ™trznego, Zamówienie zostanie anulowane, a Å›rodki za nie zostanÄ… zwrócone.
-
Koszty dostawy uwzglÄ™dnione sÄ… na karcie produktowej Towaru. Dodatkowo koszty dostawy zostanÄ… wskazane w czasie skÅ‚adania Zamówienia.
-
Koszt dostawy Towarów, których wartość przekracza 800 zÅ‚ wynosi 0 zÅ‚.
-
Termin realizacji dostawy może siÄ™ różnić, w zależnoÅ›ci od zamówionego Towaru i liczy siÄ™ od dnia wysÅ‚ania przez Klienta Zamówienia. Informacja o czasie realizacji Zamówienia jest zawsze podana przy jego skÅ‚adaniu.
-
Dowód zakupu wysyÅ‚amy drogÄ… elektronicznÄ…, za poÅ›rednictwem e-mail.
-
W przypadku zawarcia Umowy przez Konsumenta bądź Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta Sklep ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli Towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, uprzejmie prosimy o możliwie jak najszybsze zgłoszenie takiej usterki u dostawcy i kontakt z nami. Szybsze zgłoszenie zauważonych uszkodzeń, powstałych podczas transportu stanowi dla nas pomoc przy dochodzeniu naszych własnych roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela transportu.
-
W przypadku Umowy zawartej przez Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Towaru przechodzi z Usługodawcy na kupującego w momencie powierzenia Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.
VI. Płatności
-
Ceny Towarów podawane sÄ… w zÅ‚otych polskich i zawierajÄ… wszystkie skÅ‚adniki, w tym podatek VAT, cÅ‚a, etc., przy czym w przypadku oferty dla Klientów nie bÄ™dÄ…cych Konsumentami i PrzedsiÄ™biorcami na prawach konsumenta informacje o ceny Produktów mogÄ… prezentować wartoÅ›ci bez VAT, co bÄ™dzie wyraźniej oznaczone w Sklepie internetowym.
-
Klient ma możliwość uiszczenia ceny następującymi sposobami:
-
płatność kartą kredytową poprzez system płatności PayU.pl,
-
płatność przelewem elektronicznym poprzez system płatności PayU.pl,
-
przedpłata na rachunek bankowy wygenerowany przez system PayU.pl,
-
systemem BLIK obsługiwanego przez system PayU.pl,
-
pÅ‚atność tradycyjnym przelewem po uprzednim poinformowaniu DziaÅ‚u ObsÅ‚ugi Klienta o problemach przy pÅ‚atnoÅ›ci przez system PayU. By pÅ‚atność zostaÅ‚a prawidÅ‚owo zaksiÄ™gowana należy w tytule przelewu podać numer zamówienia.
-
UsÅ‚ugodawca wystawia w Sklepie Internetowym faktury w formie elektronicznej w formacie PDF. W przypadku zÅ‚ożenia Zamówienia na zakup Towaru UsÅ‚ugodawca przesyÅ‚a fakturÄ™ elektronicznÄ… Klientowi na adres e-mail podany przez niego podczas skÅ‚adania Zamówienia, w terminie do 7 dni od daty wydania Towaru. Jeżeli Klient chce otrzymać fakturÄ™ w formie papierowej, skÅ‚ada takÄ… dyspozycjÄ™ na adres e-mail UsÅ‚ugodawcy: sklep@wasalaa.com.
VII. Uprawnienia Konsumenta w związku z brakiem zgodności Towaru z Umową sprzedaży i odpowiedzialność Usługodawcy za zgodność świadczenia z Umową sprzedaży
-
W razie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży Konsumentowi przysługują uprawnienia określone
w przepisach prawa. -
Towar jest zgodny z UmowÄ…, jeżeli zgodne z UmowÄ… pozostajÄ… w szczególnoÅ›ci jego:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i Funkcjonalność,
-
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomiÅ‚ UsÅ‚ugodawcÄ™ najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który UsÅ‚ugodawca zaakceptowaÅ‚.
-
Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową, musi:
-
nadawać siÄ™ do celów, do których zazwyczaj używa siÄ™ Towaru tego rodzaju, z uwzglÄ™dnieniem obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
wystÄ™pować w takiej iloÅ›ci i mieć takie cechy, w tym trwaÅ‚ość i bezpieczeÅ„stwo, jakie sÄ… typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsÄ…dnie oczekiwać, biorÄ…c pod uwagÄ™ charakter towaru oraz publiczne zapewnienie zÅ‚ożone przez UsÅ‚ugodawcÄ™, jego poprzedników prawnych lub osoby dziaÅ‚ajÄ…ce w ich imieniu, w szczególnoÅ›ci w reklamie lub na etykiecie, chyba że UsÅ‚ugodawca wykaże, że:
-
nie wiedziaÅ‚ o danym publicznym zapewnieniu i oceniajÄ…c rozsÄ…dnie, nie mógÅ‚ o nim wiedzieć,
-
przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostaÅ‚o sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostaÅ‚o zÅ‚ożone, lub w porównywalny sposób,
-
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy;
-
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsÄ…dnie oczekiwać;
-
być takiej samej jakoÅ›ci jak próbka lub wzór, które UsÅ‚ugodawca udostÄ™pniÅ‚ Konsumentowi przed zawarciem Umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
-
UsÅ‚ugodawca nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za brak zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… w zakresie, o którym mowa w art. VII.2 lub VII.3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, zostaÅ‚ wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodnoÅ›ci z UmowÄ… okreÅ›lonych w art. VII.2 lub VII.3 powyżej, oraz wyraźnie i odrÄ™bnie zaakceptowaÅ‚ brak konkretnej cechy Towaru.
-
UsÅ‚ugodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… istniejÄ…cy w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciÄ…gu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatnoÅ›ci Towaru do użycia, okreÅ›lony przez UsÅ‚ugodawcÄ™, jego poprzedników prawnych lub osoby dziaÅ‚ajÄ…ce w ich imieniu, jest dÅ‚uższy. Domniemywa siÄ™, że brak zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ…, który ujawniÅ‚ siÄ™ przed upÅ‚ywem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniaÅ‚ w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfikÄ… Towaru lub charakterem braku zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ…. UsÅ‚ugodawca nie może powoÅ‚ywać siÄ™ na upÅ‚yw terminu do stwierdzenia braku zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… jeżeli brak ten podstÄ™pnie zataiÅ‚.
-
UsÅ‚ugodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodnoÅ›ci z umowÄ… TreÅ›ci cyfrowej dostarczanych w sposób ciÄ…gÅ‚y, który wystÄ…piÅ‚ lub ujawniÅ‚ siÄ™ w czasie, w którym zgodnie z UmowÄ… miaÅ‚y być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia TreÅ›ci cyfrowej. Domniemywa siÄ™, że brak zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… wystÄ…piÅ‚ w tym czasie, jeżeli w tym czasie siÄ™ ujawniÅ‚.
-
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
-
UsÅ‚ugodawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub UsÅ‚ugodawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagaÅ‚oby nadmiernych kosztów dla UsÅ‚ugodawcy. Jeżeli naprawa i wymiana sÄ… niemożliwe lub wymagaÅ‚yby nadmiernych kosztów dla UsÅ‚ugodawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodnoÅ›ci z UmowÄ….
-
UsÅ‚ugodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsÄ…dnym czasie od chwili, w której UsÅ‚ugodawca zostaÅ‚ poinformowany przez Konsumenta o braku zgodnoÅ›ci z UmowÄ…, i bez nadmiernych niedogodnoÅ›ci dla Konsumenta, uwzglÄ™dniajÄ…c specyfikÄ™ Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabyÅ‚. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególnoÅ›ci koszty opÅ‚at pocztowych, przewozu, robocizny i materiaÅ‚ów, ponosi UsÅ‚ugodawca.
-
Konsument udostÄ™pnia UsÅ‚ugobiorcy Towar podlegajÄ…cy naprawie lub wymianie. UsÅ‚ugodawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
-
Konsument nie jest zobowiÄ…zany do zapÅ‚aty za zwykÅ‚e korzystanie z Towaru, który nastÄ™pnie zostaÅ‚ wymieniony.
-
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
-
UsÅ‚ugodawca odmówiÅ‚ doprowadzenia Towaru do zgodnoÅ›ci z UmowÄ… zgodnie z art. VII.8 powyżej,
-
Usługodawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z art. VII.9 powyżej,
-
brak zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… wystÄ™puje nadal, mimo że UsÅ‚ugodawca próbowaÅ‚ doprowadzić Towar do zgodnoÅ›ci z UmowÄ…,
-
brak zgodnoÅ›ci Towaru z UmowÄ… jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstÄ…pienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze Å›rodków ochrony okreÅ›lonych w punktach VII.7 - VII.11.,
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
-
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
-
UsÅ‚ugodawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwÅ‚ocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oÅ›wiadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
-
Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
-
Jeżeli brak zgodnoÅ›ci z UmowÄ… dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument może odstÄ…pić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z UmowÄ…, jeżeli nie można rozsÄ…dnie oczekiwać, aby Konsument zgodziÅ‚ siÄ™ zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z UmowÄ….
-
17. W razie odstÄ…pienia od Umowy Konsument niezwÅ‚ocznie zwraca Towar UsÅ‚ugodawcy na jego koszt. UsÅ‚ugodawca zwraca Konsumentowi cenÄ™ niezwÅ‚ocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesÅ‚ania.
-
18. UsÅ‚ugodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapÅ‚aty, jakiego użyÅ‚ Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodziÅ‚ siÄ™ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże siÄ™ dla niego z żadnymi kosztami.
-
19. Konsument może powstrzymać siÄ™ z zapÅ‚atÄ… ceny do chwili wykonania przez UsÅ‚ugodawcÄ™ obowiÄ…zków wynikajÄ…cych z art. VII.9- VII.19. powyżej.
-
20. Zgłoszenia reklamacyjne z tytułu braku zgodności Towaru z Umową można składać bezpośrednio w dowolnym Sklepie stacjonarnym, przesłać na adres: Ogrodowa 15, 05-555 Grzędy, Hala numer 1, za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres sklep@wasalaa.com lub za pomocą Formularza kontaktowego.
-
21. Postanowienia niniejszego rozdziaÅ‚u VII. stosuje siÄ™ również do PrzedsiÄ™biorców na prawach konsumenta.
VIII. Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży i Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej
-
Konsument, który w Sklepie internetowym zawarÅ‚ UmowÄ™ sprzedaży lub UmowÄ™ o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej, może w terminie 14 dni odstÄ…pić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Uprawnienie do odstÄ…pienia od Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesÅ‚anie oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu na adres: Ogrodowa 15, 05-555 GrzÄ™dy, Hala numer 1 lub na adres e-mail: sklep@wasalaa.com.
-
OÅ›wiadczenie o odstÄ…pieniu można zÅ‚ożyć na formularzu, którego wzór możliwy jest do pobrania w zakÅ‚adce „Zwroty i Reklamacje”. Do zachowania terminu wystarczy wysÅ‚anie oÅ›wiadczenia przed jego upÅ‚ywem. UsÅ‚ugodawca niezwÅ‚ocznie potwierdzi na trwaÅ‚ym noÅ›niku (korespondencjÄ… elektronicznÄ…, na adres e-mail podany w formularzu) otrzymania oÅ›wiadczenia Klienta o odstÄ…pieniu od Umowy sprzedaży Towaru lub Umowy o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej zawartej w Sklepie Internetowym.
-
Bieg terminu, w którym można Konsument może odstÄ…pić od Umowy sprzedaży rozpoczyna siÄ™ dla Umowy sprzedaży, w wykonaniu której UsÅ‚ugodawca wydaje Towar - od objÄ™cia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazanÄ… przez niego osobÄ™ trzeciÄ… innÄ… niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które sÄ… dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objÄ™cia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostaÅ‚ych umów (z wyłączeniem Umowy o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej) - od dnia ich zawarcia.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartoÅ›ci Towaru bÄ™dÄ…ce wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczajÄ…cy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, chyba że UsÅ‚ugodawca nie poinformowaÅ‚ Konsumenta o prawie odstÄ…pienia od Umowy sprzedaży zgodnie z UstawÄ….
-
Konsument ponosi tylko bezpoÅ›rednie koszty zwrotu Towaru, chyba że UsÅ‚ugodawca zgodziÅ‚ siÄ™ je ponieść lub nie poinformowaÅ‚ Konsumenta o koniecznoÅ›ci poniesienia tych kosztów. Jeżeli Konsument wybraÅ‚ sposób dostarczenia Towaru inny niż najtaÅ„szy zwykÅ‚y sposób dostarczenia oferowany przez UsÅ‚ugodawcÄ™, UsÅ‚ugodawca nie jest zobowiÄ…zany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Konsument ma obowiÄ…zek zwrócić Towar UsÅ‚ugodawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez UsÅ‚ugodawcÄ™ do odbioru niezwÅ‚ocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstÄ…piÅ‚ od Umowy sprzedaży, chyba że UsÅ‚ugodawca zaproponowaÅ‚, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesÅ‚anie Towaru przed jego upÅ‚ywem.
-
Towar należy odesłać na adres: Ogrodowa 15, 05-555 Grzędy, Hala numer 1.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Usługodawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
UsÅ‚ugodawca niezwÅ‚ocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oÅ›wiadczenia Konsumenta o odstÄ…pieniu od Umowy sprzedaży, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego pÅ‚atnoÅ›ci, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjÄ…tkiem dodatkowych kosztów wynikajÄ…cych z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia rzeczy innego niż najtaÅ„szy). UsÅ‚ugodawca dokonuje zwrotu pÅ‚atnoÅ›ci przy użyciu takiego samego sposobu zapÅ‚aty jakiego użyÅ‚ Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodziÅ‚ siÄ™ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże siÄ™ dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli UsÅ‚ugodawca nie zaproponowaÅ‚, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać siÄ™ ze zwrotem pÅ‚atnoÅ›ci otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesÅ‚ania, w zależnoÅ›ci od tego, które zdarzenie nastÄ…pi wczeÅ›niej.
-
Sklep Internetowy nie odbiera paczek wysłanych na jego koszt oraz paczek za pobraniem.
-
Prawo odstÄ…pienia od Umowy sprzedaży nie przysÅ‚uguje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
-
Å›wiadczenie usÅ‚ug, za które Konsument lub PrzedsiÄ™biorca na prawach konsumenta jest zobowiÄ…zany do zapÅ‚aty ceny w przypadku których Konsument lub PrzedsiÄ™biorca na prawach konsumenta wyraźnie zażądaÅ‚ od UsÅ‚ugodawcy, aby przyjechaÅ‚ do niego w celu dokonania naprawy, a usÅ‚uga zostaÅ‚a już w peÅ‚ni wykonana za wyraźnÄ… i uprzedniÄ… zgodÄ… Konsumenta.
-
o dostarczanie treÅ›ci cyfrowych, które nie sÄ… zapisane na noÅ›niku materialnym, jeżeli speÅ‚nianie Å›wiadczenia rozpoczęło siÄ™ za wyraźnÄ… zgodÄ… Konsumenta przed upÅ‚ywem terminu do odstÄ…pienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiÄ™biorcÄ™ o utracie prawa odstÄ…pienia od umowy.
-
h.w której przedmiotem Å›wiadczenia sÄ… nagrania dźwiÄ™kowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczÄ™towanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostaÅ‚o otwarte po dostarczeniu;
-
g.w której Konsument wyraźnie żądaÅ‚, aby UsÅ‚ugodawca do niego przyjechaÅ‚ w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiÄ™biorca Å›wiadczy dodatkowo inne usÅ‚ugi niż te, których wykonania Konsument żądaÅ‚, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbÄ™dne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstÄ…pienia od Umowy sprzedaży przysÅ‚uguje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usÅ‚ug lub rzeczy;
-
w której przedmiotem Å›wiadczenia sÄ… Towary, które po dostarczeniu, ze wzglÄ™du na swój charakter, zostajÄ… nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
e.w której przedmiotem Å›wiadczenia jest Towar dostarczany w zapieczÄ™towanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze wzglÄ™du na ochronÄ™ zdrowia lub ze wzglÄ™dów higienicznych, jeżeli opakowanie zostaÅ‚o otwarte po dostarczeniu;
-
d.w której przedmiotem Å›wiadczenia jest Towar ulegajÄ…cy szybkiemu zepsuciu lub majÄ…cy krótki termin przydatnoÅ›ci do użycia;
-
w której przedmiotem Å›wiadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wedÅ‚ug specyfikacji Konsumenta lub sÅ‚użący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
b.w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahaÅ„ na rynku finansowym, nad którymi UsÅ‚ugodawca nie sprawuje kontroli, i które mogÄ… wystÄ…pić przed upÅ‚ywem terminu do odstÄ…pienia od Umowy sprzedaży;
-
o Å›wiadczenie usÅ‚ug dodatkowych, jeżeli UsÅ‚ugodawca wykonaÅ‚ w peÅ‚ni usÅ‚ugÄ™ dodatkowÄ…, za wyraźnÄ… i uprzedniÄ… zgodÄ… Konsumenta, który zostaÅ‚ poinformowany przed rozpoczÄ™ciem Å›wiadczenia, że po speÅ‚nieniu Å›wiadczenia przez UsÅ‚ugodawcÄ™ utraci prawo odstÄ…pienia od umowy i przyjÄ…Å‚ to do wiadomoÅ›ci;
-
W kwestiach odstÄ…pienia od umowy nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie majÄ… przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
-
Postanowienia niniejszego rozdziaÅ‚u VIII. stosuje siÄ™ również do PrzedsiÄ™biorców na prawach konsumenta.
IX. Uprawnienie Konsumenta w związku z niezgodnością Treści cyfrowej z umową
-
Konsument uprawniony jest do odstąpienia od zawartej Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, jeżeli Usługodawca nie dostarczył mu niezwłocznie Treści cyfrowej i pomimo wezwania go do ich dostarczenia nie dostarczył Treści cyfrowej niezwłocznie lub w wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie.
-
Konsument uprawniony jest do odstąpienia od zawartej Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej bez wzywania Usługodawcy do dostarczenia Treści cyfrowej bez nośnika, jeżeli:
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynikać będzie, że Usługodawca nie dostarczy Treści cyfrowej, lub
-
Konsument i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Treści cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
-
Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z UmowÄ… o dostarczenie TreÅ›ci cyfrowej Konsument może żądać doprowadzenia ich do zgodnoÅ›ci z umowÄ…, zgodnie z przepisami prawa, w szczególnoÅ›ci Ustawy o prawach konsumenta.
-
UsÅ‚ugodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodnoÅ›ci z UmowÄ… TreÅ›ci cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniaÅ‚ w chwili ich dostarczenia i ujawniÅ‚ siÄ™ w ciÄ…gu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa siÄ™, że brak zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ…, który ujawniÅ‚ siÄ™ przed upÅ‚ywem roku od chwili dostarczenia TreÅ›ci cyfrowej, istniaÅ‚ w chwili ich dostarczenia.
-
PrzedsiÄ™biorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodnoÅ›ci z umowÄ… TreÅ›ci cyfrowej dostarczanych w sposób ciÄ…gÅ‚y, który wystÄ…piÅ‚ lub ujawniÅ‚ siÄ™ w czasie, w którym zgodnie z umowÄ… miaÅ‚y być dostarczane. Domniemywa siÄ™, że brak zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… wystÄ…piÅ‚ w tym czasie, jeżeli w tym czasie siÄ™ ujawniÅ‚. W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej w sposób ciÄ…gÅ‚y, Treść muszÄ… pozostawać zgodne z umowÄ… przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
-
UsÅ‚ugodawca doprowadza Treść cyfrowÄ… do zgodnoÅ›ci z umowÄ… w rozsÄ…dnym czasie od chwili, w której zostaÅ‚ poinformowany przez Konsumenta o braku zgodnoÅ›ci z umowÄ…, i bez nadmiernych niedogodnoÅ›ci dla Konsumenta, uwzglÄ™dniajÄ…c ich charakter oraz cel, w jakim sÄ… wykorzystywane. Koszty doprowadzenia TreÅ›ci cyfrowej do zgodnoÅ›ci z umowÄ… ponosi UsÅ‚ugodawca.
-
UsÅ‚ugodawca może odmówić doprowadzenia TreÅ›ci cyfrowej do zgodnoÅ›ci z umowÄ…, jeżeli doprowadzenie do zgodnoÅ›ci TreÅ›ci Cyfrowej z umowÄ… jest niemożliwe albo wymagaÅ‚oby nadmiernych kosztów dla UsÅ‚ugodawcy. Przy ocenie nadmiernoÅ›ci kosztów dla przedsiÄ™biorcy uwzglÄ™dnia siÄ™ wszelkie okolicznoÅ›ci sprawy, w szczególnoÅ›ci znaczenie braku zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… oraz wartość TreÅ›ci cyfrowej zgodnej z umowÄ….
-
Treść cyfrowa sÄ… zgodne z UmowÄ… o dostarczanie TreÅ›ci cyfrowej, jeżeli zgodne z umowÄ… pozostajÄ… w szczególnoÅ›ci ich:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, Funkcjonalność, Kompatybilność, Interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
-
przydatność do szczególnego celu, do którego sÄ… potrzebne Konsumentowi o którym Konsument powiadomiÅ‚ UsÅ‚ugodawcÄ™ najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który UsÅ‚ugodawca zaakceptowaÅ‚.
-
Ponadto Treść cyfrowa, aby mogła zostać uznana za zgodne z umową, musi:
-
nadawać siÄ™ do celów, w których zazwyczaj korzysta siÄ™ z TreÅ›ci cyfrowej, z uwzglÄ™dnieniem obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
wystÄ™pować w takiej iloÅ›ci i mieć takie cechy, w tym Funkcjonalność, Kompatybilność, dostÄ™pność, ciÄ…gÅ‚ość i bezpieczeÅ„stwo, jakie sÄ… typowe dla TreÅ›ci cyfrowej których Konsument może rozsÄ…dnie oczekiwać, biorÄ…c pod uwagÄ™ charakter TreÅ›ci cyfrowej oraz publiczne zapewnienia zÅ‚ożone przez UsÅ‚ugodawcÄ™, jego poprzedników prawnych lub osoby dziaÅ‚ajÄ…ce w jego imieniu, w szczególnoÅ›ci w reklamie lub na etykiecie, chyba że UsÅ‚ugodawca wykaże, że:
-
nie wiedziaÅ‚ o danym publicznym zapewnieniu i oceniajÄ…c rozsÄ…dnie nie mógÅ‚ o nim wiedzieć,
-
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostaÅ‚o sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostaÅ‚o zÅ‚ożone, lub w porównywalny sposób,
-
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
-
być dostarczana z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsÄ…dnie oczekiwać;
-
być zgodna z wersjÄ… próbnÄ… lub zapowiedziÄ…, które zostaÅ‚y udostÄ™pnione Konsumentowi przez UsÅ‚ugodawcÄ™ przed zawarciem umowy.
-
Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Treści cyfrowej z umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:
-
dostarczania TreÅ›ci cyfrowej okreÅ›lony w umowie, na podstawie której dostarczanie nastÄ™puje w sposób ciÄ…gÅ‚y, lub
-
zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Treści cyfrowej, cel, w jakim jest wykorzystywana, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie Treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
-
Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawcę Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Treści cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
-
poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
-
niezainstalowanie lub niewÅ‚aÅ›ciwa instalacja aktualizacji nie wynikaÅ‚y z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez UsÅ‚ugodawcÄ™.
-
UsÅ‚ugodawca nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za brak zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… w zakresie, o którym mowa powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, zostaÅ‚ wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha TreÅ›ci cyfrowej odbiega od wymogów zgodnoÅ›ci z umowÄ… okreÅ›lonych powyżej oraz wyraźnie i odrÄ™bnie zaakceptowaÅ‚ brak konkretnej cechy TreÅ›ci cyfrowej.
-
Treść cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej, chyba że strony postanowiły inaczej.
-
Jeżeli Treść cyfrowa jest niezgodna z umową Konsument może złożyć oświadczenie odstąpieniu od umowy, gdy:
-
doprowadzenie do zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
-
Usługodawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z umową,
-
brak zgodnoÅ›ci TreÅ›ci cyfrowej z umowÄ… wystÄ™puje nadal, mimo że UsÅ‚ugodawca próbowaÅ‚ doprowadzić Treść cyfrowÄ… do zgodnoÅ›ci z umowÄ…,
-
brak zgodności Treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony w postaci żądania doprowadzenia ich do zgodności z umową,
-
z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
-
Zgłoszenia reklamacyjne związane z niezgodnością Treści cyfrowej z umową, w tym realizacja uprawnienia do odstąpienia od Umowy o dostarczenie Treści cyfrowej może zostać wykonane przez Konsumenta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres: Ogrodowa 15, 05-555 Grzędy, Hala numer 1, na adres e-mail: sklep@wasalaa.com, lub za pomocą Formularza kontaktowego.
-
Postanowienia niniejszego rozdziaÅ‚u IX. stosuje siÄ™ również do PrzedsiÄ™biorców na prawach konsumenta.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektronicznych
-
UsÅ‚ugodawca podejmuje dziaÅ‚ania w celu zapewnienia w peÅ‚ni poprawnego dziaÅ‚ania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiÄ…zuje siÄ™ usunąć w rozsÄ…dnym terminie wszelkie nieprawidÅ‚owoÅ›ci zgÅ‚oszone przez Klientów.
-
Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: sklep@wasalaa.com
-
W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
-
Usługodawca udzieli odpowiedzi na Reklamację dot. funkcjonowania Sklepu internetowego:
-
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania - dotyczy Konsumentów,
-
w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania - dotyczy Klientów niebÄ™dÄ…cych Konsumentami. Odpowiedź na ReklamacjÄ™ Serwisu UsÅ‚ugodawca przekaże Klientowi na papierze lub innym trwaÅ‚ym noÅ›niku
XI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
Informujemy, że istniejÄ… możliwoÅ›ci skorzystania z pozasÄ…dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeÅ„. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodÄ™.
- Konsument może zwrócić siÄ™ z wnioskiem o wszczÄ™cie postÄ™powania w sprawie pozasÄ…dowego rozwiÄ…zywania sporów konsumenckich dotyczÄ…cych zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- Konsument może również wystÄ…pić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczÄ…cego zawartej Umowy sprzedaży przez staÅ‚y sÄ…d polubowny dziaÅ‚ajÄ…cy przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- Komisja Europejska udostÄ™pnia również platformÄ™ do internetowego rozstrzygania sporów miÄ™dzy Konsumentami i PrzedsiÄ™biorcami (platforma ODR). Jest ona dostÄ™pna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwoÅ›ci skorzystania przez Konsumenta z pozasÄ…dowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeÅ„ oraz zasady dostÄ™pu do tych procedur dostÄ™pne sÄ… w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
XII. Rękojmia
-
Usługodawca dostarcza Towary bez wad. Usługodawca jako sprzedawca odpowiada w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, jeżeli Towar mają wadę (Rękojmia) w zakresie określonym Kodeksem cywilnym.
-
W celu unikniÄ™cia wÄ…tpliwoÅ›ci stwierdza siÄ™, że żadne z postanowieÅ„ Regulaminu nie ogranicza uprawnieÅ„ Konsumenta i PrzedsiÄ™biorcy na prawach Konsumenta, jakie przysÅ‚ugujÄ… mu na podstawie przepisów obowiÄ…zujÄ…cego prawa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdujÄ… przepisy obowiÄ…zujÄ…cego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególnoÅ›ci Ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego.
-
Reklamacje z tytułu Rękojmi można składać na adres: Ogrodowa 15, 05-555 Grzędy, Hala numer 1 lub na adres e-mail: sklep@wasalaa.com
-
Reklamowany Towar powinien być przesyłany na adres: Ogrodowa 15, 05-555 Grzędy, Hala numer 1.
XIII. Postanowienia końcowe
-
UsÅ‚ugodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia: i) zmian organizacyjnych lub prawnych UsÅ‚ugodawcy i Sklepu internetowego, ii) zmiany obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa majÄ…cych zastosowanie do Sklepu internetowego. UsÅ‚ugodawca powiadomi Klienta o każdorazowej zmianie Regulaminu, w formie komunikatu przesÅ‚anego na adres e-mail podany UsÅ‚ugodawcy przez Klienta. Klienci bÄ™dÄ… zwiÄ…zani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzÄ… umowy o Å›wiadczenie usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu w zakresie, w jakim odnosi siÄ™ do Umów sprzedaży zawartych przed zmianÄ… Regulaminu oraz do ZamówieÅ„, które zostaÅ‚y zÅ‚ożone przed zmianÄ… Regulaminu nie zmienia ich treÅ›ci i warunków.
-
SÄ…dem wÅ‚aÅ›ciwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sÄ…d wÅ‚aÅ›ciwy miejscowo wedÅ‚ug obowiÄ…zujÄ…cych przepisów Kodeksu postÄ™powania cywilnego.
-
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstaÅ‚ych pomiÄ™dzy Wasalaa.com a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sÄ…dowi wÅ‚aÅ›ciwemu ze wzglÄ™du na siedzibÄ™ UsÅ‚ugodawcy. Niniejszego postanowienia nie stosuje siÄ™ do Klientów bÄ™dÄ…cych osobami fizycznymi zawierajÄ…cymi umowÄ™ bezpoÅ›rednio zwiÄ…zanÄ… z ich dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ…, gdy z treÅ›ci tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikajÄ…cego w szczególnoÅ›ci z przedmiotu wykonywanej przez niÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ci gospodarczej, udostÄ™pnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie majÄ… zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiÄ…zujÄ…cego prawa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, a w szczególnoÅ›ci Ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu cywilnego, Ustawy o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ… oraz Ustawy o prawie autorskim.
-
Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2023 r.
​